Vers top 100

top-100 ontwikkelingen in de verssector

   sep 01

Het omegadieet

Bij het omegadieet draait het om vetten, en dan met name om de gezonde vetten. Sommige vetten zijn schadelijk voor uw lijf (verzadigde vetten) en andere vetten zijn goed voor uw lijf (onverzadigde vetten). De gezondste vetten zijn de omega 3 en omega 6 vetzuren.
De omega’s zijn goed voor uw hart en bloedvaten, maar ze helpen ook bij het ontwikkelen van uw denkvermogen. Vooral voor kinderen en tieners is omega dus erg belangrijk.

Wanneer u aan het omegadieet gaat doen is het belangrijk dat u regelmatig voedsel eet dat rijk is aan omega 3. U kunt hierbij denken aan vette vissoorten zoals zalm, haring, makreel en sardientjes. Spinazie, veldsla, waterkers en postelein zijn ook rijk aan omega 3. In veel noten en zaden vindt u ook omega 3 terug, en dan met name in walnoten en lijnzaad. In bepaalde oliën, zoals sojaolie, walnootolie en koolzaadolie zit eveneens omega 3.
Het omegadieet is geschikt voor mensen die een dieet op de langere termijn verkiezen boven een dieet waar ze snel mee afvallen. Als u snel veel kilo’s wilt verliezen, dan is het omegadieet niet aan te raden. Als u moeilijk afstand kunt doen van junkfood is het omegadieet een echte afrader. Het is namelijk geschikt voor mensen die gezond en lekker willen eten. Als u uzelf niet alles wilt ontzeggen (zoals bij veel andere diëten het geval is, omdat u bepaalde dingen dan niet meer mag eten), dan is het omegadieet ook geschikt voor u. Als u allergisch bent voor vis, of het echt niet lust, dan is het omegadieet ook geen aanrader, aangezien het dieet sterk op vis leunt.

Waarom het Proteine Dieet Gevaarlijk is

De voornaamste reden dat het proteïne dieet gevaarlijk is, is omdat het een heel beperkt voedingspatroon oplegt. Het dwingt je als het ware om een dieet te volgen dat voornamelijk uit eiwithoudende etenswaren bestaat. Volgens mij hebben we vroeger op school en van onze moeder geleerd dat een gevarieerd dieet gezond is. De schijf van vijf is wel bekend bij de meesten van ons en ook al is deze mooie schijf inmiddels wat achterhaald, het principe van gevarieerd eten zodat je alles binnenkrijgt wat je nodig hebt is nog steeds hetzelfde. En dus ben ik tegen iedere vorm van dieet die een beperkt aanbod van voedingsstoffen aanhangt. Bovendien leveren de meeste bekende eiwit of proteïne diëten simpelweg te weinig calorieën om je lichaam goed te laten functioneren. Een derde reden waarom het proteïne dieet gevaarlijk is en zelfs schadelijk voor je kan zijn is dat een (te) hoge hoeveelheid dagelijkse eiwitten/proteïnen een zware belasting oplevert voor je nieren. Deze zullen harder moeten werken dan waar zo voor gemaakt zijn. Vertrouw dus veel op groentepakketten en fruit.

Snel Afvallen Zonder Dieet

Afvallen zonder dieet en pillen is echter ook heel goed mogelijk. De sleutel tot een veel gezondere levens stijl en dus een ideaal gewicht is goed kijken naar het menselijk lichaam. Waar zijn we op gebouwd? Hoe zag ons leven eruit toen we aan het begin van onze ontwikkeling stonden? En wat heeft ons lichaam dus nodig om optimaal te functioneren? Op een gezonde manier afvallen zonder dieet en pillen leidt automatisch tot: Meer energie, Ideaal gewicht, Minder ziektes en allergieën en nooit meer terugvallen in je oude, slechte gewoontes. Zodra je geleerd hebt wat je lichaam nodig heeft en wat je absoluut niet kan gebruiken om te functioneren zoals de jagers/verzamelaars uit de oude tijd en je een aantal ongezonde gewoontes vervangt door gezondere dan ben je op weg om snel af te vallen en dat zonder ongezonde diëten, pillen en poeders.

Stap voor Stap een Ideaal Gewicht bereiken

Als ik je zou vertellen dat er een methode is ontwikkeld speciaal voor mensen zoals jij. Mensen die vinden dat ze weer gezond moeten worden, dat het roer om moet, mensen die meer energie willen en meer aan willen kunnen in het dagelijks leven en terug willen naar een ideaal gewicht. En dat je bovendien bij elke stap begeleid wordt door een professional die al zijn kennis over fitness, voeding, psychologie en NLP ingezet heeft om speciaal voor mensen zoals jij een super effectieve en gezonde methode heeft weten te ontwikkelen die het mogelijk maakt om met gemak en plezier aan je gezondheid te werken. Zodat je echte, lange termijn resultaten gaat behalen.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.